02/04 Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Σχετικά με την ημέρα : Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Τι μπορούμε να επεξεργαστούμε στο Νηπιαγωγείο ?
1) Να ακούσουμε τα πιο γνωστά παραμύθια του Χ.Αντερσεν
Η Πριγκίπισσα και το ρεβίθι |
Το ασχημόπαπο http://www.paramithia.net/and2.html |
Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα |
2)Να κάνουμε ένα ταξίδι στην Δανία στο Μουσείο του παραμυθά, μέσω της ΕΡΤ
http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000025218&tsz=0&autostart=0
3) Να ψηφίσουμε το αγαπημένο μας κλασικό παραμύθι ή ήρωα . Να μετρήσουμε τις ψήφους , να αναδειχθεί το επικρατέστερο και να το διαβάσουμε με τα παιδιά . Εναλλακτικά μπορούμε να δούμε το πιο δημοφιλές βιβλίο της δανειστικής βιβλιοθήκης μας.
4)Να μιλήσουμε για τον Αίσωπο και τους μύθους του
Λίγα λόγια για τον Αίσωπο
Ο Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός, αν και από πολλούς αμφισβητείται η ύπαρξή του. Θεωρείται ιδρυτής του λογοτεχνικού είδους που σήμερα ονομάζεται παραβολή ή αλληγορία. Για τη ζωή του δεν υπάρχουν ακριβείς και συγκεκριμένες πληροφορίες. Ο Αίσωπος γεννήθηκε κατά πάσα πιθανότητα, από οικογένεια δούλων, το 625 π.Χ., στο Αμόριο της Φρυγίας, ενώ σύμφωνα μ’ άλλους γεννήθηκε στη Σάμο ή τη Θράκη, τις Σάρδεις ή την Αίγυπτο. Όπως γίνεται και με τον Όμηρο πολλές πόλεις και χώρες ερίζουνε θέλοντάς τον δικό τους. Όλα τα σημεία της γης που επισκέφτηκε. Ήτανε παθιασμένος ταξιδευτής.
Οι μύθοι του έχουνε συγκεντρωθεί σε «Συλλογή Αισώπειων Μύθων» και πρωταγωνιστές σ’ αυτούς είναι, κατά το πλείστον, ορισμένα ζώα, όπως αλεπού, λύκος, λιοντάρι, ελάφι κ.ά. Κυρίως είναι διάλογοι μεταξύ ζώων που μιλούν κι ενεργούν σαν άνθρωποι, ενώ υπάρχουν και μερικοί με ανθρώπους ή θεούς. Είναι δε αυτοί μικρά οικιακά αφηγήματα, διατυπωμένα με μεγάλη συντομία. Ο χαρακτήρας τους είναι ηθικοδιδακτικός, συμβολικός κι αλληγορικός. Οι Μύθοι του έχουν ιδιαίτερη χάρη, θαυμαστή απλότητα κι άφταστη διδακτικότητα! Είναι παρμένοι από τη καθημερινή ζωή και τη φύση. Είχε τη μοναδική ικανότητα να δίνει στα ζώα ανθρώπινες ιδιότητες, ψυχή και λαλιά, σε τέτοιο βαθμό που να θεωρείς ότι αυτή ήταν κάποτε η πραγματικότητα και όλα αυτά που διηγείται έχουν συμβεί. Βασικό χαρακτηριστικό των διηγήσεών του ήταν το επιμύθιο το οποίο ήταν εύληπτο για τα παιδιά και το λαό. Διαβάστε περισσότερα: http://www.pare-dose.net/?p=110#ixzz1qAlcKTU1
5) Να μιλήσουμε για το βιβλίο, το ταξίδι της δημιουργίας του, τα μέρη από τα οποία αποτελείται, τα επαγγέλματα που συνδεύονται με αυτό, οικογένειες λέξεων , σύνθετες λέξεις και σχετικές εκφράσεις. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF
6)Να μιλήσουμε για το ηλεκτρονικό βιβλίο και να διαβάσουμε- ακούσουμε παραμύθια από το διαδίκτυο
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip15/Default.html
7)Να διαβάσουμε ποιήματα για το βιβλίο
ΕΙΜΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ
Είμαι ο κόσμος κι ο κόσμος είμαι εγώ,
με τα βιβλία είμαι ό,τι επιθυμώ!
Λέξεις κι εικόνες, μύθοι και ποιήματα,
στη Γη με περπατάνε δίχως βήματα.
Τη χώρα που ‘χει το κρυμμένο θησαυρό,
τα λυχνάρια, τα χαλιά τα μαγικά
τα τζίνια, τα φαντάσματα, τα ξωτικά
στις Σεχραζάντ τα παραμύθια θα τα βρω!
τα λυχνάρια, τα χαλιά τα μαγικά
τα τζίνια, τα φαντάσματα, τα ξωτικά
στις Σεχραζάντ τα παραμύθια θα τα βρω!
Με τις σελίδες του βιβλίου φτερουγίζω,
στο χώρο και στο χρόνο ταξιδεύω
κι ενώ απ’ όπου είμαι δε σαλεύω,
φανταστικές στεριές και θάλασσες διασχίζω!
στο χώρο και στο χρόνο ταξιδεύω
κι ενώ απ’ όπου είμαι δε σαλεύω,
φανταστικές στεριές και θάλασσες διασχίζω!
Κι όσο πιο πολύ διαβάζω,
τόσο νιώθω μια χαρά,
που ποτέ δεν την αλλάζω.
Βιβλίο μου είσαι τέλεια συντροφιά!
τόσο νιώθω μια χαρά,
που ποτέ δεν την αλλάζω.
Βιβλίο μου είσαι τέλεια συντροφιά!
ΒΙΒΛΙΑ
Βιβλία αγαπημένα,
τι θησαυρός για μένα!
Στην κάθε σας σελίδα
τι γνώρισα και είδα
και τι θα μάθω ακόμα
απ’ το δικό σας στόμα!
Βιβλία αγαπημένα,
τι θησαυρός για μένα!
Στην κάθε σας σελίδα
τι γνώρισα και είδα
και τι θα μάθω ακόμα
απ’ το δικό σας στόμα!
Βιβλία αγαπημένα,
σας παίρνω ένα ένα
με δέος στα δυο μου χέρια
κι υψώνομαι ως τ’ αστέρια…
Δροσοσταλιά και ελπίδα
η κάθε σας σελίδα.
σας παίρνω ένα ένα
με δέος στα δυο μου χέρια
κι υψώνομαι ως τ’ αστέρια…
Δροσοσταλιά και ελπίδα
η κάθε σας σελίδα.
8) Να επεξεργαστούμε έργα τέχνης σχετικά με το παιδί και το βιβλίο
ΡΕΝΟΥΑΡ , ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, Ο ΜΑΘΗΤΗΣ |
ΡΕΝΟΥΑΡ, 2 ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ |
9) Να ξαναθυμηθούμε τους κανόνες καλής συμπεριφοράς στα βιβλία μας http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/09/blog-post_26.html
10)Να κατασκευάσουμε σελιδοδείκτες με γλωσσοπίεστρα ζωγραφισμένα από τα παιδιά
11)Να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι, να το καταγράψουμε , να το εικονογραφήσουμε και να το " εκδώσουμε"
Το δικό μας παραμύθι με τίτλο «Η μύτη του Μορφονιού»
Βρήκα ενδιαφέρουσες οδηγίες για την τέχνη της αφήγησης παραμυθιού Πώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά
υπεροχο μπραβο!καλοριζικο το μπλογκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ Όλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή αρχή!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ Πιτσίνα!
Διαγραφή